tisdag 7 februari 2012

"Everybody scream, everybody scream, in this town of Halloween" - Tim Burton's Nightmare Before Christmas

Höstterminen 2010 så pluggade jag lite praktisk animering.
Som examinerande uppgift skulle vi göra en animering.
Efter många om och men, så fick jag äntligen ihop min animering med min lilla Sticky Rubber.
En liten pinnmänniska som påminner lite om Jack Skellington (insåg jag när vi skulle hitta animationer och jämföra våra egna animationer med i den skriftliga tentamens delen).


Efter det har jag försökt att göra lite fler animeringar, men har inte kommit så långt, och nu måste jag lista ut hur jag ska få över mitt Photoshop från den inte lika fungerande datorn till den fungerande datorn innan jag kan göra något mer som inte är stop-motion (jag kan ju fortfarande använda kameran, men jag vill rita på mina bilder också!)
Den här lyckades jag dock få ihop till slut förra våren eller något, och jag gillar den faktiskt mer och mer ju mer jag tittar på den.


I sommar kommer jag dock se till att vårat projekt blir att bygga en animeringslåda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar