lördag 4 februari 2012

För jag är så jävla rolig?

Att döma av Twitter så har det tydligen pågått något musikspektakel i stan som jag tror de kallar för Melodifestivalen (ja, jag kan växa upp såpass mycket att jag kan köpa hus, men jag kommer ALDRIG bli så gammal att jag frivilligt tittar på Melodifestivalen, än mindre accepterar att den finns till).
Tydligen gick det bra för några growlare och någon brud som jag inte har den blekaste aning om vem hon är om jag ska vara ärlig.

Vart här nere i Växjö som de här skrålande varelserna befann sig visste jag inte förrän kl blev runt kl 20.30. 
Utanför mitt fönster.
"Oh My God! Melodifestivalen har kommit hiiiiiit! Och de väljer att sitta utanför just MITT fönster!"
Ni kanske tycker det låter trevligt att Växjö bestämmer sig för att låta studenterna få vara med på ett hörn i denna glammiga värld som schalgern har/är. Eller var det dammiga? 
Sak samma.
Glittrigt är det i alla fall (om man läser de Twitter som handlade om hon Sarah Dawn- någonting så verkade det som att hon var i samma klass som Edward Cullen i solljus i alla fall...)
Fast jag tyckte nog att en av killarna sjöng lite väl falskt på det sista "Happy birthday to youuuuuu". Det lät inte helt bra. Lite för högt tror jag. Sen verkade körtjejerna lite stela, och de verkade inte behärska det engelska språket så bra. 
Nästa år kan de satsa på att sjunga på svenska i stället. 
Det kommer med största sannolikhet att fungera mycket bättre.

Nu verkar dock efterfesten ha lagt sig och artisterna är på väg hem till Stockholm.

2 kommentarer:

  1. SV; vila gör man ändå om man bara väljer att promenera. väljer du en dag att du promenerar så är du ju inte ute och går en hel dag. Eller? Tränar du för att gå ner eller bygga upp muskler?

    SvaraRadera
  2. SV; sant! Men det är olika från person till person :)

    SvaraRadera