fredag 14 september 2012

Önskelista 2.0

Snart fyller jag år! Det är runt de här dagarna som man önskar att man hade pengar så man kunde köpa allt man önskade sig! (Eller en snuskigt rik människa som älskar att ge bort presenter i ens närhet!)

Min lista består av (utan inbördes ordning):

Säsongerna av Lilla huset på prärien
Den serien var ju helt fantastisk så vitt jag minns! I alla fall de säsonger jag hann att se. Vet dock ej hur många!

Nya Batman-trilogin.
Ge mig! De nya filmerna är nog bland de bästa filmerna jag vet. Den här kommer dock att ligga kvar i önskelistan till det är julklappsdags.

En iPad
Ja. Förlåt. Men jag vill faktiskt ha en iPad. Gärna en av de nya! 

Röda (låga) Converseskor!
Just röda, låga Conversedojor har jag önskat mig sjukt länge nu! Jag tycker de är så grymt snygga! Ska nog köpa ett par åt mig själv nästa sommar/vår om jag har lagom med jobb!

Ett körkort.
Okay. Jag kanske inte önskar mig just själva körkortet (även om det skulle vara bra smidigt), men jag önskar att jag hade pengar till att kunna ta körkortet. Det hade varit riktigt nice!
Inte för att jag känner att jag behöver någon bil, men det skulle vara bra smidigt att ha ett körkort i alla fall.

Kitchen Aid
Definitivt, under inga som helst omständigheter i rosa dock! Annars hade hela det här paketet varit oerhört coolt att få (även om jag redan har en sjukt bra elvisp och en helt okay mixer och brödrost)! Fast då som sagt inte rosa. Helst svart, rött eller eventuellt mörklila!


En Fatboy!
(Alltså en stor sittsäck)
Dock vet jag inte riktigt vart jag skulle ha plats för den just nu. Kanske hade fått slänga ut soffan i så fall. Men jag vill ändå ha en!

Böcker!
Hur mycket böcker som helst önskar jag mig. Min lista på Adlibris blir bara längre och längre hela tiden! Jag skulle älska den människan som gav mig någon av de böcker jag önskade mig för resten av livet!

En Mac-dator
Med bra filmredigeringsprogram i! Det hade varit supernajs, för jag är verkligen inte nöjd med de program jag provat till PC (men jag tar gärna emot förslag om det är någon som sitter och håller på något!) Självklart vill jag då också ha en videokamera!

Ett Wii och ett Nintendo 3DS
Ja. Jag skulle nog definiera mig som prylgalen. Speciellt när det kommer till tekniska prylar. Lite grann är nog också att jag vill ha det som är "inne", även fast jag inte behöver det!

Fotpallspuffar.
Finns på Åhléns, och om jag har pengar över i nästa månad, då ska jag åka ner och köpa några.

En ny cykel
Eftersom att något jävla blockmongo stal min cykel så hade det inte varit helt illa att ha en ny. Med typ fem lås på eller något. Och ett anti-tjuvsystem. Och ett larmljud som låter som ett flyglarm. Och elchocker. Typ.
Sen skulle jag nog faktiskt gilla en med växlar på den här gången.

Muffin/Cupcake Maker
Av något slag. Egentligen vilken som helst skulle passa fint. Eller några muffinsformar i teflon (tror jag det är) Helst både och. Jag har sett både och på Lagerhaus, och undrar lite varför jag inte köpt dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar