tisdag 11 september 2012

Sådan besvikelse när man kommer i mål.

Ibland blir jag så besviken på mig själv.

3:/5 sprang jag 5 km på 37:55. 
11/8 sprang jag 5 km på 36:13
18/8 sprang jag 5 km på 34:48

Idag 10/9 sprang jag 5 km på 36:02!

(Jag hade ju i och för sig redan  en försämring av tiden redan den 4/9  när jag sprang på 35:42, men det visste jag inte förrän nu). 

Trots att det kändes väldigt bra. Jag kände mig pigg i benen. Kanske hade ätit för lite innan jag gav mig iväg, men annars kändes som att jag bara flög runt.
Nu var det en annan bana, ja, men den är betydligt plattare än vad det varit de andra gångerna jag sprungit.
Nu vet jag i och för sig inte om det faktum att jag sprang på asfalt idag kan ha varit negativt, eftersom att jag (läs: min höft) inte tycker om att springa på asfalt. 

Det här kändes faktiskt som ett nederlag. Allt kändes så bra, men resultatet var inte alls det jag ville ha i slutändan... 

Det är sådana här saker som gör lite grann att man inte alls känner sig motiverad att fortsätta med saker. När det känns lätt och bra, men inte alls visar de resultat som man förväntade sig. Men ja, ja det är väll bara att bita ihop och hoppas på att det går bättre nästa gång. Jag känner verkligen för att ge upp ibland, men då kommer man ju ingen vart med något heller. Ska se nästa gång jag åker till Linköping om det skett någon förbättring och försämring då.

Har också kommit fram till att jag behöver vila minst en dag mellan mina löp-pass, oavsett om jag tränar något annat emellan eller inte. 


Sen har jag faktiskt en liten teori som jag tror kan vara den mer övervägande orsaken till att jag sprungit lite sämre här nere i Växjö, nämligen det att i Linköping så springer jag nästan alltid med någon som springer betydligt fortare än jag, så man får liksom "jaga" lite grann. Det drar nog upp tempot lite grann. 

Men mål nummer ett är att pressa ner mig till 32 minuter och mål nummer två är att pressa ner mig till 30 min, och sedan lyckas kunna hålla det så man kan få miltid som ligger på runt timmen. 
Jag använder mig just nu av RunKeeper för att kunna mäta mina framsteg. Tycker den är riktigt bra, bara man ser till att man har bra mottagning med GPSen när man sätter igång den!

(Här har ni min profil om ni vill: http://runkeeper.com/user/SannaJohansson88)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar